Logo ABC SFUMATO

Sfumato ®
(Splývavé čtení ® )

e-shop | www.abcmusic.cz
Učíme děti správně číst, psát a poznávat svět...


OBSAH VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT



» ZÁKLADNÍ APLIKACE
1. Motivační setkání
  • představení metodiky Sfumato
  • powerpointová prezentace
  • výstava učebních materiálů a pomůcek
2. Metodika Sfumato - porovnání čtecích technik
  • porovnání užívaných metodik nácviku počátečního čtení;
  • představení metodiky formou videozáznamů;
  • seznámení s prací s pomůckami a učebními texty;
  • seznámení s pomocnými metodickými materiály;
  • seznámení s myšlenkovou mapou (etapy výuky)
3. Metodika Sfumato - myšlenková mapa
  • metodické kroky metodiky Sfumato (myšlenková mapa)
  • expozice písmene (hlásky)
  • syntéza dvou písmen, dokonalá analýza a syntéza
  • představení metodiky Sfumato z pohledu aplikujícího učitele
4. Metodika Sfumato - metodické kroky
  • opakování prvních kroků
  • syntéza tří a čtyř písmen (hlásek)
  • dlouhá samohláska
  • představení metodiky Sfumato z pohledu aplikujícího učitele
5. Metodika Sfumato - víkendové setkání
  • opakování všech metodických kroků
  • prezentace Sfumata aplikujícími učiteli
  • Sfumato ve speciálním školství
  • výcvik u tabule
6. Metodika Sfumato - dramatický prvek ve výuce
  • opakování všech metodických kroků Sfumata
  • dramatická výchova v praxi
  • zpracování poezie prostřednictvím MJF
  • přenesení dramatického prvku do čtenářského výkonu
7. Metodika Sfumato - konzultační charakter
  • rozbor videozáznamů
  • Sfumato v otázkách a odpovědích
  • technické základy Splývavého čtení


» Modul I
Metodika Sfumato - víkendové setkání

TEORETICKÁ ČÁST
  • projevy obtíží ve čtení;
  • vývoj diagnostiky a péče o děti s poruchami čtení;
  • představení aplikace metodiky Sfumato v praxi.
PRAKTICKÁ ČÁST

a) Expozice hlásky (písmene), technické provedení správné tvorby hlásek
  • rozvíjení fonematického sluchu a fonologického uvědomování;
  • rozvíjení zrakové diferenciace, analýzy a paměti;
  • rozvoj výrazových prostředků řeči a modulace hlasu
  • intonační vývoj
  • barvení hlasu, práce s dechem a sílou hlasu;
b) 1. stupeň syntézy - spojování dvou písmen (hlásek);
c) 2. stupeň syntézy - spojování dvou a víceslabičných slov, intonace hlasu;
d) 3. stupeň syntézy a první čtení ze slabikáře.


ČTENÍ
  • časté chyby a špatné čtecí návyky (práce s chybou);
  • princip dlouhé expozice hlásky a její zkracování přes tlačené hlásky (hlásky s větším energetickým potenciálem);
  • koordinace zraku, sluchu a hlasu;
  • zraková a sluchová diferenciace, paměť, analýza a syntéza, pravolevá orientace, orientace v rovině a na řádku;
  • intonační vývoj;
  • závislost správného výsledku čtení na správném fyziologickém tvoření tónů a zvuků.
PSANÍ VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ
  • uvolňovací cviky spojené s výtvarným projevem - zautomatizování pohybu ruky při psaní (použití výtvarné techniky, práce zápěstí při hře s "metličkou", rytmický buben


» Modul II
Praktický výcvik METODIKA

OPAKOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ LÁTKY

APLIKACE METODIKY V NÁPRAVNÝCH PROGRAMECH

NÁSLECHY, HOSPITACE, MENTORING

NÁCVIK LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ

VÝCVIK U TABULE
  • nácvik gestiky a mimiky učitele před tabulí;
  • opakování a praktické cvičení zaměřené na aplikaci získaných poznatků
PRÁCE V MINITÝMECH




Aplikace nové metody rozvoje čtenářské gramotnosti žáků základních škol



Facebook ABC Music YouTube ABC Music Skype ABC Music