Žák se nejdříve musí naučit psát jednotlivá písmena tak, aby odpovídaly předloze v písance. Tedy písmu Sfumato. Psaní žáka komentujeme pomocnými pokyny, slovíčky. V případě, že se mu to nedaří, ruku mu vedeme. Když se dítě naučí psát dokonale písmeno malé l, máte vyhráno. Potom mu jdou ostatní písmena snadněji, ve správném sklonu. Nejdříve se používají sešity s opěrnými linkami, aby proporce písma ruka tzv. načetla. Později můžete střídat sešity s opěrnými linkami a bez opěrných linek. Postupujeme od psaní jednotlivých písmen přes dvoupísmenkové spojení ke třípísmenkovým a čtyřpísmenkovým slovům. Až u čtyřpísmenkových slov se žák seznámí s dlouhou samohláskou, dříve je to nežádoucí. Žák při psaní přizvukuje, což ho dobře připraví na psaní diktátů.