V metodice Sfumato přecházíme od čtení čtyřpísmenkových slov z Živé abecedy ke čtení dvou slov - sousloví a čtení prvních vět z Neobyčejného slabikáře. Poté přistupujeme k nácviku čtení slov s předložkami a čtení vět s předložkovými vazbami.
Intonace a čtecí tempo: Vlastnímu čtení předložkových vazeb předchází opět NAPOSLOUCHÁNÍ. Učitel předvádí a žák vnímá intonaci spojení slova s předložkou ještě bez čtecího procesu. Následuje společné čtení z tabule. Učitel svým hlasem vede žáky ke správné intonaci a přesouvání akcentu na předložku. Čtení se realizuje i nadále v pomalém provedení, aby každý žák stihnul slova načítat, četl technicky správně.
Porozumění: Učitel tzv. vstupy do textu pomáhá žákům lépe se orientovat v kontextu věty. Využívá mezipředmětových vztahů s hudební výchovou, prvoukou, což jest pro tuto metodiku příznačné. Tím čte každý žák s porozuměním.