POROZUMĚNÍ TEXTU: Vždy dbáme na znalost pojmů, čtení s porozuměním, proto je důležité, než přikročíme ke čtení, pojmy předem vysvětlit. Učitel text obohacuje dalším sdělením, tzv. vstupuje do textu, uvádí dítě do dějové fabule, aby se lépe orientovalo v předložené myšlence.
ČTECÍ TEMPO: První čtení z tabule, je hromadné, jedním hlasem, tedy unisono. Učitel čte společně s žáky a volí pomalejší čtecí tempo, aby všichni žáci stihli slova nejen správně načítat, ale uvědomit si i změnu intonace.
INTONACE: Ke změně intonace dochází u prvního slova. Proto si žáci musí intonaci nejdříve naposlouchat. Poté se přejde na čtení z tabule, kde se intonační změna snáze uplatní.
DLOUHÉ SAMOHLÁSKY: Učitel zdůrazňuje dlouhou samohlásku pohybem ukazovátka, ruky, aby nedocházelo ke zkrácení samohlásky. U obou slov je akcent na první slabice, ale u prvního slova jde intonace zdola nahoru, druhé slovo zůstává stejné, s klesnutím hlasu. Učíme žáky číst sousloví bez přidechnutí před druhým slovem. Čteme plynule a vázaně.
SLOVA SE SPOJKOU a + i.
PŘECHOD DO VĚT - poznání věty po gramatické stránce.